۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۲۵

رضوانی در گفتگو با مهر:

مانور مقابله با آلودگی دریا در دریای عمان برگزار می شود

مانور مقابله با آلودگی دریا در دریای عمان برگزار می شود

زاهدان - خبرگزاری مهر: مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از برگزاری مانور مقابله با آلودگی دریا در پانزدهم اسفندماه سال جاری خبر داد.

سیاوش رضوانی در گفتگو با مهر هدف از اجرای این مانور را افزایش توانمندی و آمادگی در مقابله هر گونه حادثه و یا آلودگی  دریایی توسط شناورهای عملیاتی این سازمان عنوان کرد.

وی همچنین از ارتقای توانمندی تیم های  تجسس و نجات در دریا به عنوان یکی دیگر از برنامه های این مانور یاد کرد و گفت: در این مانور یکروزه سازمان های هلال احمر، نیروی دریایی سپاه ، ارتش جمهوری اسلامی ایران و  دریابانی مشارکت خواهند داشت.

رضوانی افزود: بندر چابهار با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت راهبردی در نزدیکی خلیج فارس و آبهای آزاد، بهترین و مجهزترین سیستم مبارزه با آلودگی مواد نفتی بر روی دریا را در بین بنادر کشور در اختیار دارد.

وی ادامه داد: این اداره کل نزدیک 200 مایل دریایی در کنار آبهای آزاد را در اختیار دارد و با در اختیار داشتن بهترین و به روزترین سامانه مقابله با آلودگی مواد نفتی، به هنگام خطر این سامانه مورد استفاده قرار می گیرد.

رضوانی گفت: شناورهای عملیاتی این سازمان با دستگاه های مجهز قادر است از آسیب مواد نفتی به ایستگاه های طبیعی محیط زیست و جانوران ممانعت به عمل آورده و مانع نشت مواد نفتی به سواحل شوند.

وی بیشترین آلودگی در دریا را شامل مواد نفتی و سوختی حاصل از کشتی ها و شناورها بیان کرد و گفت: نگهداری ، تعمیرات و شستشوی به موقع مخازن سوختی و همچنین استفاده از تانکرهای دو جداره یکی از راهکارهای جلوگیری از آلودگی دریا است که باید توسط شناور ها و لنچ های صیادی رعایت شود.

 

کد خبر 2007472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha